ביקורת של יעל צין על "הסיפור שבשיר" באתר נוריתה

כשראיתי את הספר נדלקתי, אין לי ילדים שיוכלו ליהנות ממנו אך יש לי אמא גננת לגילאי 3-4 ואני בטוחה שהספר הזה יביא תועלת רבה בגנה.
הספר "צ'פצ'ולה הסיפור שבשיר" הינו אוגדן לשיריה של שחקנית הקומית מיכל חלפון צמח שכינויה צ'פצ'ולה. שלאחר קבלת הספר גיליתי שלמיכל ישנו ערוץ יו-טיוב עם צפיות רבות, כך מצאתי את עצמי מעבירה וצופה בקטע אחר קטע כשעל פניי חיוך אינפנטילי שכזה (באתר 'נוריתה' ניתן לראות שלושה סרטונים שימחישו לכם כמה התכנים שלה מדברים ומותאמים לעולם הילדים).

ספר זה מכילים שירים קלילים בעל מגוון רחב של נושאים. כל נושא הוא עולם ומלואו. ניתן (ואף רצוי) לאחר קריאת/שמיעת השיר ליצור אינטראקציה עם הילד שבה לדבר, לעלות מחשבות וסיפורים הקשורים למה שהרגע שמענו.
לספר מצורף דיסק שירים של אלו הכתובים בספר – כל השירים מקוריים.

אין ספק שהחוויה בקריאת שיר והאזנה לו שונה מאוד, היא הכרחית. ידוע לנו שלכל מדיה יש את היתרונות שלה אך שמתי לב לכך שאם קודם קוראים את השיר ולאחר מכן מאזינים לו המסרים והדקויות מתחדדים יותר: ב-"צ'פצ'ולה הסיפור שבשיר" הילד מקבל את שני היתרונות הללו.

השירים קצביים, מילים נעימות שיוצרות דו שייח עם הילד. גם ללא האזנה לדיסק השיר קליט וניתן לזכור אותו בעל פה ולדקלם אותו פעם אחר פעם, אך בהחלט מומלץ לשלב את הקריאה עם הדיסק המצורף.

איורים: אנדריי צ'רנובאי מדליקים ומשולבים נהדר בין דפי הספר.

הספר מתאים לטווח רחב של ילדים וגם למבוגרים ששוכן בתוכם ילד המסרב להתבגר.

יופי של ספר, יופי של רעיון עם ביצוע מדליק.

שמחתי להיחשף למיכל כלפון צמח, יש לי הרגשה שלא יהיה זה הספר האחרון האחרון שאכתוב  עליו.

מומלץ – קריאה מהנה,

יעל

לעמוד הביקורת לחצו כאן